راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

ترویج فرهنگ ایثاروشهادت وارزش های دفاع مقدس

راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

ترویج فرهنگ ایثاروشهادت وارزش های دفاع مقدس

راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

اهم فعالیت ها
جذب و سازماندهی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس .علاقمند به روایتگری
تربیت و آموزش راوی
اعزام راوی به کاروان های راهیان نور
اعزام راوی به کلیه مدارس و دبیرستان ها دانشگاه ها و موسسات آموزشی
اعزام راوی به کلیه مراسمات.مساجد.یادوارهای شهدا،. ادارات و سازمان ها کارخانه جات.وشرکت ها
برگزاری کلاس های آمادگی دفاعی در مدارس و مراکز آموزشی پژوهشی تحقیقاتی
برگزاری دوره های آموزش.مرتبط بادفاع مقدس.مقابله باتهاجم فرهنگی.جنگ نرم وپدافند غیر عامل

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

عاشقانه های شهدا، بر امام رئوف

چهارشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۵۸ ب.ظ
امام رضا (ع) در وصیت‌نامه شهدا

گزیده‌ای از کلام شهدا درباره امام رضا (ع)

 

امام رضا (ع) 2

؛ همه شیعیان به اهل بیت (ع) عشق و ارادت وافری دارند اما این عشق در نظر شهدا، موج متفاوت‌تری داشت که آنها را همچون خاندان محمد و آل محمد (ص) به سوی جبهه‌های جنگ کشاند تا خونشان، پاسدار دین و عشق به اهل بیت (ع) باشد.

شهدا در وصیت‌نامه خود، ارادت خاصی را به حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) نشان داده‌اند و اکثرا در وصیت‌نامه شان، علاقه به دفن شدن در حرم امام رضا (ع) را پس از شهادت، عنوان کرده‌اند.

به وصایای شهدا مراجعه کردیم و گزیده‌ی سخنان آنها را درباره عشق به حضرت امام رضا (ع) یافتیم؛

شهید ابوالفضل اصلاحی آرزو می‌کند:تنها ارزوی من در درگاه خداوند متعال این است که خادم حرم ثامن الحجج علی بن موسی الرضا شوم. و پدرم، اگر این ارزو نصیب من نشد از شما می‌خواهم خادمی حرم امام هشتم را به عهده بگیرید و به امام رضا (ع) خدمت بکنید.

شهید احمد احمد نژاد بیرم آباد به خانواده‌اش سفارش می‌کند:از شما می خواهم که در تشییع جنازه ها و نماز جمعه ها شرکت کنید و در کنار قبر علی بن موسی الرضا(ع) برای پیروزی رزمندگان اسلام دعا کنید از شما می خواهم که اگر خداوند توفیق شهید شدن را به من داد، مرا به بهشت رضا آن جایگاه عاشقان خدا و آن خانه ابدیت مرا به خاک بسپارید.

شهید احمد کفاش طرقی به پدرش وصیت می‌کند:پدر جان اگر من پسر شما احمد کفاش، کشته شدم مرا در صحن حرم علی بن موسی الرضا(ع) به خاک بسپارید . پدر جان اگر انجا جا نبود مرا در بهشت رضای مشهد خاکم کنید.

شهید اسماعیل محمدی مجرد در کنار قبر علی ابن موسی الرضا عهد می‌بندد:این شهید بزرگوار در جوار مرقد مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) عهدنامه‌ای می‌نویسد:

بسم الله الرحمن الرحیم خدایا چنان نیرو و قوت و قدرتی به ما عطا فرما که در اطاعت و بندگی و عبادت و دستورات و احکام تو موفق باشیم انشاء الله. از این زمان به بعد با خود و خدای خود در این مکان مقدس در کنار مرقد حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) عهد می‌بندم که ....

عاشقانه های شهدا برای امام رئوف

 

 

 

شهید حسن سربندی‌فراهانی آورده است: رسول اکرم (ص) فرمودند که : جهاد دری از درهای بهشت است که بر روی بعضی از بندگان خاص خودش باز می‌کند .

این نکته تعصب عجیبی بر روی این حقیر گذاشت، زیرا خودم را از بندگان خاص و مخلوص خدا نمی‌بینم و با گفته‌ای که مادرم به من گفتی (هیچ کدام شما شهید نمی‌شوید) دلم عجب سوخت. به پیش اقا ثامن الحجج علی بن موسی الرضا رفتم قصد کردم که چهل روز روزه بگیرم و چهل روز از صبح تا غروب در حرم مطهر اقا بمانم تا حاجتم را که شهادت است از ایشان بگیرم ، اری اگر شهادت نصیبم گشت از برکات امام رضا (ع) می‌باشد.

 

شهید جلال شهد فروش با امام رضا درد و دل می‌کند:

یا علی بن موسی الرضا ، من در حرم شما ، به پدر واقعی خود سلام کردم ، ولی جواب ندادند و حتی گفتند ترا نمی شناسم ، زیرا من می‌دانم که پدر بزرگوار شما ( امام موسی الکاظم علیه السلام ) که مرا در طفولیت شفـــا دادند و به گفته مـــادرم ، این گفته را گفتم و مـرا از اول می شناسند و دوست دارم که این جسم بی جان و بی روح و گناه کرده را در استانه مطهر خود جا دهید و در جهان دیگر ، برای من پدری و مرا شفاعت کنید ، چون پدری مهربان در عمرم نداشتم .

 

شهید عبدالمجید اعتصامی فرد خطاب به پدرش می‌نویسد:

همانطوری که علی بن موسی الرضا در مرگ فرزندانش تنها و غریب بود تو هم مثل او باش و نگذار قطره اشکی که دشمن را شاد می سازد از چشمانت جار ی شود

شهید علی اکبر حسین‌پور درباره قولش به امام رضا به مادرش می‌گوید:

مادر، این چند روز که من امدم مرخصی نبود، ماموریت بود، ماموریت داشتم که از همه خداحافظی کنم همچنین از علی بن موسی الرضا، وقتی حرم می‌رفتم به امام رضا گفتم، یا امام رضا تو یاریم کن، می‌خواهم بروم قبر امام حسین را زیارت کنم و راه کربلا را باز کنم و به امام رضا قول دادم که می‌خواهم پیش قبر پسرش حضرت جواد بروم، اگر نتوانسم بروم انشاء الله هر وقت راه کربلا به دست رزمندگان اسلام باز گردید شما یک قطعه عکسم را بردارید و به صحن امام حسین و حضرت جواد ببرید که من پیش امام رضا بد قول نشوم.

شهید احمد درتومی خطاب به مادرش می‌گوید:

مادر مهربان من: من پیش از اینکه به جبهه بروم در زیارت امام هشتم ، امام رضا (ع) که در مشهد غریب و تنها است در کنار قبرش از او درخواست کردم که مرا به شهادت قبول کن. مادرم اگر شهید شدم بدان که امام هشتم لطف و عنایت خود را بر ما نظر کرده است.

شهید سیدرضا عبایی رضوی خطاب به پدرش می‌گوید:

پدرم، شما که در شهر مقدس در کنار جواد حضرت ثامن الحجج امام هشتم حضرت رضا علیه السلام کار می‌کنید روزها می‌بیند که هر روز از روز قتلگاه امام حسین بشد حرم مطهر امام رضا علیه السلام در شبها و در نماز جمعه در دعاهای کمیل طلب پیروزی رزمندگان اسلام طلب کن، در نماز مجروحین جنگ و معلولین جنگ تحمیلی را از خدا بخواهید زودتر پیروز کند انشاء الله.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۰۸
مجید روزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی