راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

ترویج فرهنگ ایثاروشهادت وارزش های دفاع مقدس

راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

ترویج فرهنگ ایثاروشهادت وارزش های دفاع مقدس

راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

اهم فعالیت ها
جذب و سازماندهی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس .علاقمند به روایتگری
تربیت و آموزش راوی
اعزام راوی به کاروان های راهیان نور
اعزام راوی به کلیه مدارس و دبیرستان ها دانشگاه ها و موسسات آموزشی
اعزام راوی به کلیه مراسمات.مساجد.یادوارهای شهدا،. ادارات و سازمان ها کارخانه جات.وشرکت ها
برگزاری کلاس های آمادگی دفاعی در مدارس و مراکز آموزشی پژوهشی تحقیقاتی
برگزاری دوره های آموزش.مرتبط بادفاع مقدس.مقابله باتهاجم فرهنگی.جنگ نرم وپدافند غیر عامل

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

امیر شهید "حسن آبشناسان" شیر صحرا

شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۸، ۰۲:۰۸ ب.ظ

با تشکیل سپاه، شهید آبشناسان نیروهای جدید را در «آموزشگاه سعد آباد» تحت تعلیم خود قرار داد و در سال 1363، مطابق حکم رسمی «قرارگاه رمضان»، فراهم کردن زمینه‌های آموزش جنگ‌های نامنظم سپاه به وی واگذار شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، در هر کشوری شناخت اسطوره‌های مقاومت برای نسل‌های آینده یک ضرورت است.

آشنایی با اسطوره‌های شهادت و مقاومت ایران اسلامی که ویژگی منحصر به فرد ایمان و معنویت را با آمادگی رزمی و دفاعی خود تلفیق کردند برای نوجوانان و جوانان کشورمان، جذاب و مفید است.






به همین منظور  باشگاه خبرنگاران در نظر دارد تا به معرفی مفید و مختصر شهدای شاخص با عنوان "ستارگان آسمان ایران اسلامی" به ترتیب حروف الفبا بپردازد. 

اگرچه همه شهدا و جانبازان و آزادگان و ایثارگران مقاوم و سربلند و عزیز، ستارگان آسمان ایران اسلامی هستند و هرکس در هر شغل و مسئولیتی که قرار دارد و نفس می‌کشد، مدیون این فداکاری‌ها و از جان‌گذشتگی‌ها است.


  


امیر شهید "حسن آبشناسان"


در سال 1315 ه.ش در خانواده‌ای متعهد و مؤمن در «تهران» دیده به جهان گشود. دوران کودکی را با تحصیل در مدرسه سپری کرد و درسال 1336 با اخذ مدرک دیپلم وارد دانشکده افسری شد. 

در سال 1339 با درجه ستوان دومی فارغ‌التحصیل شد و یک سال بعد دوره مقدماتی را به پایان رساند. 

پس از آن در اولین دوره «رنجر»، «دوره‌های عالی ستاد فرماندهی» و «دوره‌های چتربازی و تکاوری» در داخل و خارج کشور، شرکت کرد و همه این مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشت. 





او با وجود محیط نامناسب جامعه، پله‌های رشد و تکامل را در پناه ارزش‌های اسلامی سپری کرد. 

پس از طلوع جاودانه انقلاب اسلامی، به درجه سرهنگی ارتقاء یافت و فرماندهی «یگان جنگ‌های نامنظم در قرارگاه سیدالشهدای ارتش» را بر‌عهده گرفت. 

با تشکیل سپاه پاسداران، شهید آبشناسان نیروهای جدید را در «آموزشگاه سعد آباد» تحت تعلیم خود قرار داد و در سال 1363، مطابق حکم رسمی «قرارگاه رمضان»، فراهم کردن زمینه‌های آموزش جنگ‌های نامنظم سپاه به وی واگذار شد.
 




با پذیرفتن این مسئولیت، تاکتیک‌های جنگ چریکی را به برادران سپاهی، بسیجی و همرزمان خود آموزش داد و شاگردان بسیاری در این زمینه‌ تربیت کرد که همه آن‌ها در میدان مبارزه به زیبایی افتخار آفریدند. 

در آغاز جنگ تحمیلی، همانند بسیجی‌ای ساده در بزم عملیات پیرانشهر، سردشت و بانه، حماسه آفرید و با رشادت‌های خود، یادش را در تاریخ خونین دفاع مقدس و قلب‌های ملت ایران به تصویر کشید. 

وی که از همرزمان و یاران نزدیک شهید «محمد بروجردی» بود، در حالی‌که فرماندهی لشگر 26 نوهد، فرماندهی قرارگاه حمزه و لشگر 33 نیروهای مخصوص را بر عهده داشت، در مهرماه سال 1364 همزمان با عملیات قادر، در منطقه «لولاند» بر اثر اصابت ترکش، شربت شیرین شهادت را نوشید و آسمان جبهه را به شمیم پایداری در مکتب اسلام، انقلاب و امام راحل، معطر ساخت.




 

روحش شاد و یادش گرامی‌ باد
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۲۵
مجید روزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی