از مجموع 95 عملیات کوچک و بزرگ دفاع مقدس (از عملیات امام مهدی در تاریخ 26/12/59 تا عملیات مرصاد در تاریخ 5/5/67، 27 عملیات، نام یا رمز و یا نام و رمز عاشورایی و کربلایی داشته اند که از این تعداد، نام 19 عملیات و رمز 14 عملیات، عاشورایی بود.

 این نام گذاری ها، از ارادت، ایمان و معرفت عاشورایی سرچشمه می گیرند و گواه آنند که نام حسین، عاشورا و کربلایش، الهام بخش، راهنما و پشتوانه روحی و فکری هشت سال دفاع مقدس بوده است.

در محرم سال 61 نیز همچون محرم61هجری و به تأسی از سرور و سالار شهیدان حماسه ای دیگر رقم خورد. این بار دشت عباس ،عین خوش، زبیدات عراق جولانگاه مردانی از تبار حسین بود که شرف و مردانگی را از عباس به ارث برده بودند. شهید سردار پدیدار و صدها شهید جوان و نوجوان این مرز و بوم دل را در گرو محرم و عشق را در وفای به آقا اباعبدلله جستجو کردند و در محرم 61 عطا دنیا را به لقایش بخشیدند و نام خود را در طومار ارادتمندان به حسین و اصحاب حسین در محرم ثبت کردند.



اگر از رزمندگان سوال می کردی پاسخ می دادند که همه ایام محرم، همه جبهه ها کربلا و همه ما افتخار می کنیم که جزء نوکران و سرسپردگان خاندان حریم ولایت و ریزه خواران اصحاب مولا و سرورمان آقا حسین باشیم.
یادمان باشد...
دیدن این وداع ها وصحنه ها شاید جرقه ای باشد برای بهتر زندگی کردن.
رفتار و زندگی شهدای ما، جاذبه های زیادی داشت؛ اما...

اما بهترین جای زندگی شان شهادتشان بود.قربون اون بوسه ات برم  دلاور