راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

ترویج فرهنگ ایثاروشهادت وارزش های دفاع مقدس

راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

ترویج فرهنگ ایثاروشهادت وارزش های دفاع مقدس

راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

اهم فعالیت ها
جذب و سازماندهی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس .علاقمند به روایتگری
تربیت و آموزش راوی
اعزام راوی به کاروان های راهیان نور
اعزام راوی به کلیه مدارس و دبیرستان ها دانشگاه ها و موسسات آموزشی
اعزام راوی به کلیه مراسمات.مساجد.یادوارهای شهدا،. ادارات و سازمان ها کارخانه جات.وشرکت ها
برگزاری کلاس های آمادگی دفاعی در مدارس و مراکز آموزشی پژوهشی تحقیقاتی
برگزاری دوره های آموزش.مرتبط بادفاع مقدس.مقابله باتهاجم فرهنگی.جنگ نرم وپدافند غیر عامل

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

آثار دنیوی حجاب

سه شنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۵۷ ب.ظ

 آثار روحی و روانی

بی‌حجابی باعث ایجاد هیجانهای شدید در میان مردان مخصوصا جوانان می‌شود. چرا که غریزه جنسی نیرومندترین غریزه در فرد است که با عشوه‌گری و آرایش و برهنگی زنان، این غریزه شعله ورترشده   وباعث بیماریهای عصبی و امراض روانی می‌شود. زنان با رعایت حجاب خویش

 

، باعث ایمنی و سلامت نیمی از افراد جامعه، از مبتلا شدن به بیماریهای روانی خواهند شد. آمار وحشتناک خودکشی در غرب نشانگر میزان اختلالات روانی موجود در غرب است. در فرانسه سالانه 35 هزار نفر دست به خودکشی می‌زنند و طبق آمار یونسکو در هر دقیقه یک نفر در آمریکا درصدد خودکشی بر می‌آید. پس به نمایش گذاشتن اندام و زیورهای خویش در زنان نه تنها علامت بیماری روانی است بلکه بیماری‌زا بوده و امراض روانی در دیگران نیز ایجاد خواهد کرد.

* آثار خانوادگی

حجاب باعث استحکام بنیان خانواده‌ها بوده و نبودش باعث فحشا و منکرات و رواج آنها گردیده و استحکام خانواده‌ها را متزلزل می‌کند.وباعث کاهش تمایل جوانان به تشکیل خانواده میشود؛چون در اثر ازدیاد زنان بی‌حجاب و بی‌بند و بار و آرایش کرده و عشوه‌ گر، مردان تمایل کمتری به ازدواج خواهند داشت. مردان سست ایمان با دیدن وبا ایجاد رابطه ی دوستی با آنها  نیازهای خود رابرطرف می کنند. بدون این که ذره ای درمقابل این دوستی مسئولیتی قبول کنند.یا کمترین هزینه ای بپردازند .نکته ی مهم اینجاست که مردان ازدواج کرده هم باوجود این بی بندوباریها درجامعه درمعرض خطر منحرف شدن قرار دارند.که ممکن است با منحرف شدن ضربات خطرناکی به همسر وفرزندان خود بزنند. مثل ترک خانواده

بهره حقیقی هر مرد و زن با ایمان در زندگی، زیبا زیستن است. خداوند می فرماید:

مَنْ عَمِلَ صالِحًا مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثی وَ هُوَ مُوءْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیاةً طَیِّبَةً وَ لَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ ما کانُوا یَعْمَلُونَ. (نحل: 97)

هر مرد و زنی که کردار شایسته انجام دهد و با ایمان باشد، آنان را زندگی نیکو و پاکیزه می دهیم و به بهتر از آنچه عمل کرده اند، می بخشیم.

این شایستگی، برگرفته از درون پاک و خویشتن داری انسان است.

* آثار اقتصادی

 در صورت با حجاب بودن زنان، وقت مردان صرف هوی و هوس و چشم چرانی، و وقت زنان صرف آرایش کردن نخواهد شد . زنان نیاز به هزینه‌های زیاد برای خرید لباسهای مبتذل و وسایل آرایشی آنچنانی نداشته و این باعث بهبود وضع اقتصادی در سطح خانواده شده و جلوی هزینه‌های اضافی بیشتر از حد معمول گرفته خواهد شد. و در مقابل پسران جوان وقتی زینت‌ها و عشوه‌گریهای دختران و زنان را در کوچه و بازار و پارک و خیابان و.... نبینند، دچار چشم چرانی، هوی و هوس، تجاوز به ناموس مردم، بیماری روانی، بلوغ زودرس، زنا، افکار پریشان، بی میلی به کار و تحصیل و در نهایت تعطیل شدن نیروهای انسانی خود نخواهند شد و خانواده‌ها مستحکم مانده و کرامت زنان هرچه بیشتر حفظ خواهد شد. پس، حجاب همچون صدف است پس مثل مروارید پاک و نورانی، همچنان در داخل صدف، ارزشمند بمانیم. از حضرت زهرا سلام الله علیها پیروی کنیم که حتی از فرد نابینا نیز حفظ حجاب نمودند، چرا که به آثار روانی حجاب آگاهی داشته و در چرایی حفظ حجابش چنین می‌فرماید :که هر چند او مرا نمی‌بیند اما من او را  به عنوان یک نامحرم  می‌بینم و به بیان دیگر او بوی مرا استشمام می‌کند. پس بر این اساس حتی عدم توانایی اشخاص در استفاده از چشمهایشان هم نمی‌تواند عامل بی‌حجابی گردد.                                              

و بیاد داشته باشیم که حجاب محدودیت نیست. چرا که حضرت فاطمه سلام الله علیها به عنوان نمونه‌ای از یک زن در میدانهای جنگ به امداد رزمندگان و بستن زخم پیامبر صلی‌الله علیه و آله اقدام می‌کردند. ایشان در دفاع از ولایت و به غارت رفتن فدک، با حجاب کامل  ، با عده ای از زنان متدین و نزدیکان خویش  ، به سوی مسجد حرکت کردند. در حالی که لباسهایشان بلند بود و روی پاهایشان را نیز می‌پوشاند.

الان زنان محجبه و با ایمان در سراسر دنیا، در حالی که فرمان الهی را اجرا می‌کنند، به تحصیل علم و دانش و یادگیری علوم و هنرهای مختلف مبادرت کرده و توسط حجاب خویش از دستبرد آلودگان و غارتگران و دزدان عفت و حیا در امان می‌مانند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۲۸
مجید روزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی