راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

ترویج فرهنگ ایثاروشهادت وارزش های دفاع مقدس

راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

ترویج فرهنگ ایثاروشهادت وارزش های دفاع مقدس

راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

اهم فعالیت ها
جذب و سازماندهی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس .علاقمند به روایتگری
تربیت و آموزش راوی
اعزام راوی به کاروان های راهیان نور
اعزام راوی به کلیه مدارس و دبیرستان ها دانشگاه ها و موسسات آموزشی
اعزام راوی به کلیه مراسمات.مساجد.یادوارهای شهدا،. ادارات و سازمان ها کارخانه جات.وشرکت ها
برگزاری کلاس های آمادگی دفاعی در مدارس و مراکز آموزشی پژوهشی تحقیقاتی
برگزاری دوره های آموزش.مرتبط بادفاع مقدس.مقابله باتهاجم فرهنگی.جنگ نرم وپدافند غیر عامل

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

برادر احمد (۴۷)

جمعه, ۷ شهریور ۱۳۹۹، ۰۸:۵۱ ق.ظ

 

بسم الله الرحمن الرحیم

با احمد متوسلیان تا 16 تیر 

زخمیشدن همدانی، دفع ششمین پاتک و بزرگترین نبرد ۸ ساله جنگ

عراق، ششمین پاتک سنگینش را ساعت ۱۴ شروع میکند و در آن، آخرین توان خود را برای بازپسگیری مواضع فتحشده تا مرحله دوم عملیات، به کار میگیرد. به دنبال دفع ششمین پاتک دشمن است که گلوله توپی از توپخانه دشمن نزدیک تانکی که باقری، متوسلیان و چند فرمانده دیگر مشغول گفتگو هستند، فرود آمده و ترکش آن به ران متوسلیان اصابت میکند. همچنین، تا همینمرحله یعنی دفع پاتک ششم است که حسین همدانی جانشین محور عملیاتی سلمان هم از ناحیه پا بهشدت مجروح شده و به پشت جبهه منتقل شده است.

دفع شش پاتک سنگین عراق در یکروز توسط ایران، باعث میشود روز ۱۷ اردیبهشت بهنام روز مقاومت نامگذاری شود. همانروز ۲ هواپیمای دشمن هم توسط نیروهای ایران هدف قرار گرفته و یکی از خلبانان دو فروند مورداشاره به اسارت درآمدند. بنابراین و بهعلت مقاومت سرسختانه نیروهای ایرانی، مشخص شد چرا روز ۱۷ اردیبهشت و مرحله دوم عملیات بیتالمقدس را بزرگترین نبرد زرهی و دفاع زرهی در ۸ سال دفاع مقدس مینامند.

پیروزیهای مراحل اول و دوم عملیات بیتالمقدس در حالی بهدست آمدند که علاوه بر سختیهای مقابله با تانکها، توپخانه و حملات هوایی عراق، رزمندگان ایرانی باید با صحنههای دلخراشی از جمله عبور تانک از روی نفرات و رزمندگان ایرانی مواجه میشدند. در برخی روایات و خاطرات رزمندگان آنروزها به شنیدهشدن صدای تاپتاپ و ترکیدن جمجمههای رزمندگان ایرانی زیر شنی تانکهای عراقی اشاره شده است. یکی از مراجع اینخاطرات، حسن محمدی از نیروهای امداد تیپ ۲۷ است که در مرحله دوم بیتالمقدس، اسیر عراقیها شد.

در نتیجه انجام مراحل اول و دوم عملیات بیتالمقدس، حدود ۵ هزار کیلومتر از مناطق اشغالی آزاد شدند. به علاوه، نیروهای ایران، حدود ۳ کیلومتر در داخل خاک عراق پیشروی کرده و مستقر شدند. وضعیت نیروهای ایرانی در اینمقطع در حدی نبود که بتوانند با قدرت به فتح خرمشهر بپردازند. اما حرکت ناگهانی نیروهای عراقی و اقدام برای عقبنشینی شتابزده از مواضع اشغالی جفیر، هویزه و پادگان حمید باعث سرعت عمل بیشتر نیروهای ایرانی برای آغاز هرچهزودتر مرحله سوم عملیات شد.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۶/۰۷
مجید روزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی