راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

ترویج فرهنگ ایثاروشهادت وارزش های دفاع مقدس

راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

ترویج فرهنگ ایثاروشهادت وارزش های دفاع مقدس

راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

اهم فعالیت ها
جذب و سازماندهی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس .علاقمند به روایتگری
تربیت و آموزش راوی
اعزام راوی به کاروان های راهیان نور
اعزام راوی به کلیه مدارس و دبیرستان ها دانشگاه ها و موسسات آموزشی
اعزام راوی به کلیه مراسمات.مساجد.یادوارهای شهدا،. ادارات و سازمان ها کارخانه جات.وشرکت ها
برگزاری کلاس های آمادگی دفاعی در مدارس و مراکز آموزشی پژوهشی تحقیقاتی
برگزاری دوره های آموزش.مرتبط بادفاع مقدس.مقابله باتهاجم فرهنگی.جنگ نرم وپدافند غیر عامل

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

جریان‌شناسی نفاق . فصل دوم ادامه بخش دوم

چهارشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۹، ۰۳:۵۸ ب.ظ

 

جریان‌شناسی نفاق بارویکرد قرآن بنیان .
فصل دوم ادامه بخش دوم.
پیش از اسلام تاریخ زندگانی حضرت عیسی علیه السلام حاکی از آن است که این پیامبر اولوالعزم الهی نیز پس از تلاش بسیار در راه ابلاغ رسالت خویش با فردی منافق بهنام یهودای اسخریوطی روبه‌رو شد که خود را یکی از حواریون و فدائیان حضرت عیسی علیه السلام معرفی کرده بود ولی در مقابل دریافت مقداری پول محل اختفای ایشان را به بزرگان یهود اطلاع داد و با همراهی دشمنان عیسی علیه السلام نقشه قتل ایشان را تهیه کرد که البته خداوند آن حضرت را به آسمان عروج داد.
شاهد قرآنی دیگر ماجرای مریم علیه السلام و تولد فرزندش هست مریم علیه السلام بدون داشتن همسر و به گونه ای معجزه آسا عیسی (ع) را به دنیا آورد این شرایط موقعیتی مناسب را برای جریان نفاق ایجاد می کرد تا به اتهام ناروا چهره و شخصیت او را در جامعه تخریب کند. این جریان با آن که سابقه تقوا و پاکدامنی مریم علیه السلام را به خوبی می دانست و به او تهمت روابط نامشروع زد و زبان و سرزنش روی او گشود. قرآن کریم درسوره مریم آیه ۲۷ و ۲۸ اشاره میدارد.مریم در حالی که او فرزندش را در آغوش گرفته بود نزد قومش آورد گفتند ای مریم کار بسیار عجیب و بدی انجام دادی .ای خواهر هارون . نه پدرت مردبدی بود و نه مادرت زن بدکاره ای .ولی از آنجا که دست پروردگار همواره رسوا کننده نقشه ها و توطئه های جریان نفاق است. این ماجرا نیز به نفع مریم علیه السلام پایان یافت و جریان نفاق رسوا تر از گذشته شد. بنابراین جریان نفاق تنها مربوط به صدر اسلام نیست که پیدایش آن نیز در مکه یا مدینه باشد بلکه جریانی است که در تمام طول تاریخ وجود داشته و همواره در صدد براندازی نظام حق و رسیدن به منافع مادی خود بوده است .با طلوع خورشید اسلام نیز بدخواهانی از میان کفار و مشرکان و دیگر ادیان بودند که با رفتاری دوگانه در نظر داشتند ریشه‌های اسلام را بخشکانند حتی برخی از آنها ویژگی های پیامبر علیه السلام را شناسایی کرده و در پی کشتن ایشان از همان ابتدای سنین طفولیت بودند ولی به لطف پروردگار توطئه های آنان یکی پس از دیگری خنثی شد و نور فروزان اسلام روز به روز فراگیرتر شد .بنا بر پذیرش این دیدگاه جریان نفاق از همان آغازین روزهای رسالت پیامبر علیه السلام به شدت فعال بوده و منافع مادی خود را پی‌ریزی می‌کرد.

jfrn.ir جبهه فرهنگی راویان نور

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۰۸
مجید روزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی