راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

ترویج فرهنگ ایثاروشهادت وارزش های دفاع مقدس

راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

ترویج فرهنگ ایثاروشهادت وارزش های دفاع مقدس

راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

اهم فعالیت ها
جذب و سازماندهی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس .علاقمند به روایتگری
تربیت و آموزش راوی
اعزام راوی به کاروان های راهیان نور
اعزام راوی به کلیه مدارس و دبیرستان ها دانشگاه ها و موسسات آموزشی
اعزام راوی به کلیه مراسمات.مساجد.یادوارهای شهدا،. ادارات و سازمان ها کارخانه جات.وشرکت ها
برگزاری کلاس های آمادگی دفاعی در مدارس و مراکز آموزشی پژوهشی تحقیقاتی
برگزاری دوره های آموزش.مرتبط بادفاع مقدس.مقابله باتهاجم فرهنگی.جنگ نرم وپدافند غیر عامل

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

در جنگ و موشک‌باران، زندگی در دزفول جاری بود

دوشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۳۴ ب.ظ

در جنگ و موشک‌باران، زندگی در دزفول جاری بود

دزفول

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: مقاومت مردم دزفول باعث شد دزفول عنوان شهر مقاوم و یک الگوی پایداری و مقاومت در برابر سختی‌ها بماند و خود را به دنیا معرفی کند.

سردار محمد علیپور در گفت‌وگو با ایسنا - منطقه خوزستان، با اشاره به چهارم خردادماه روز مقاومت دزفول اظهار کرد: دزفول شهری است که مردم آن مانند دیگر مردم ایران در طول دوران دفاع مقدس حماسه‌های بزرگی آفریدند. در روزهای جنگ، دزفول مورد موشک‌باران و بمباران قرار گرفت و حدود ۲۰۰ بار موشک‌باران و در موارد زیادی نیز بمباران شد اما زندگی در دزفول جاری بود.

وی افزود: قطعاً مقاومت مردم دزفول در سرنوشت جنگ تأثیر بسیار زیادی داشت. در زمان جنگ، زندگی در دزفول جاری بود و اکثر رزمندگانی که از استان‌های دیگر در دزفول حضور پیدا می‌کردند، مورد پذیرایی و محبت مردم قرار می‌گرفتند و خود مردم دزفول نیز فرزندان خود را به جبهه می‌فرستادند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: امید و دلدادگی مردم به رزمندگان و مقاومت آنها، موجب شد رزمندگان نسبت به عقبه پشتیبانی خود بسیار مطمئن باشند و می‌دانستند که مردم مقاوم و محکم ایستاده‌اند و آنها را حمایت می‌کنند.

علیپور بیان کرد: با وجود اینکه یک موشک، محله‌ای را با خاک یکسان می‌کرد اما دو سه روز بعد از اصابت موشک بازسازی محله توسط خود مردم آغاز می‌شد.

وی افزود: همچنین با وجود اینکه دزفول مورد تهاجم شدید لشکر بعثی عراق بود اما مقاومت مردم آن باعث شد که دزفول به عنوان شهر مقاوم و یک الگوی پایداری و مقاومت در برابر سختی‌ها بماند و خود را به دنیا معرفی کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با بیان اینکه عراق تقریباً پنج محور را برای حمله به خوزستان انتخاب کرده بود، گفت: عراقی‌ها از شلمچه به جاده اهواز – خرمشهر، از سمت طلائیه به جفیر و چذابه تا حمیدیه، از شوش و در نهایت تا پل نادری نرسیده به اندیمشک رسیده بودند و قصد داشتند از آنجا عبور کرده و به دیلم برسند و خوزستان را از ایران جدا کنند اما مقاومت مردم دزفول مانند مقاومت مردم خرمشهر و عدم تخلیه شهر باعث شد که این توطئه‌ها به ثمر ننشیند.

وی افزود: دشمن متوجه شد مردم مقاومی وجود دارد که حاضر هستند هزاران شهید بدهند اما در مقابل آنها ایستادگی کنند

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۲۷
مجید روزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی