راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

ترویج فرهنگ ایثاروشهادت وارزش های دفاع مقدس

راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

ترویج فرهنگ ایثاروشهادت وارزش های دفاع مقدس

راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

اهم فعالیت ها
جذب و سازماندهی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس .علاقمند به روایتگری
تربیت و آموزش راوی
اعزام راوی به کاروان های راهیان نور
اعزام راوی به کلیه مدارس و دبیرستان ها دانشگاه ها و موسسات آموزشی
اعزام راوی به کلیه مراسمات.مساجد.یادوارهای شهدا،. ادارات و سازمان ها کارخانه جات.وشرکت ها
برگزاری کلاس های آمادگی دفاعی در مدارس و مراکز آموزشی پژوهشی تحقیقاتی
برگزاری دوره های آموزش.مرتبط بادفاع مقدس.مقابله باتهاجم فرهنگی.جنگ نرم وپدافند غیر عامل

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

شهیدی که پایه گذار نیروی دریایی سپاه شد

جمعه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۸، ۰۹:۵۱ ب.ظ

شهیدی که پایه گذار نیروی دریایی سپاه شد


شهیدنیوز: محوریت فرماندهی و اطلاعات عملیات تقریبا کل جنوب از خط چزابه تا فاو به عهده این شهید سربلند بود و ایشان کسی بود که جنگ را از خاک به آب منتقل کرد و این پیچ تاکتیکی و نظامی که شاید پروسه 20 ساله‌ای را باید می‌گذارند طی یک سال عملیاتی کرد و اکثر ملزومات و نیازمندی‌های جنگ در آب را شهید هاشمی، تجهیز کرد و باعث شد نیروی دریایی سپاه ایجاد شود.

همرزم این شهید،در رابطه با خصوصیات اخلاقی و منش رفتاری ایشان   گفت: وی از ابتدا فردی مبارز و هدفمند بود و درکنار تحصیل به ورزش هم اهمیت می‌داد و کاپیتان تیم شهباز اهواز بود و همواره مورد اعتماد هم گروه‌های سنی خود قرار داشت. لذا در مسیری که انتخاب کرده بود، بچه‌های مسجد و دوستان مدرسه نیز از روی علاقه‌ای که به او داشتند به راهش می‌پیوستند و اخلاق اسلامی، تعبد و ورزش او تاثیر بسزایی در جذب دوستان و فعالیت‌هایش داشت.

اهوازیان اظهار داشت: شهید هاشمی پس از گذراندن دوره تحصیلی دبیرستان، در رشته پزشکی پذیرفته شده بود ولی مبارزه علیه دشمن بعثی را واجب‌تر از تحصیل علم دانست و به میدان نبرد آمد و الگوی خوبی برای جوانان در زمان خود بود و پیش از انقلاب نیز بارها توسط ساواک دستگیر شده بود و به صورت معجزه آسا از دست آنها خلاص می‌شود.

وی ادامه داد: شهید علی هاشمی در سن 21 سالگی فرمانده قرارگاه به کلی سری نصرت شد و از همان دوستانی که در شهر با او همراه بودند جزو همرزمان او شدند و در میدان حق علیه باطل با او همقطار شدند.

همرزم شهید هاشمی بیان کرد: شهید هاشمی در پایان جنگ با داشتن پنج مسئولیت در سن 27 سالگی که به عنوان یک نمونه برای جوانان امروز این مرز و بوم است، به شهادت رسید. او فرمانده سپاه 6 امام جعفرصادق(ع) شامل استان خوزستان، لرستان و لشکر 5 نصر، فرمانده قرارگاه به کلی سری نصرت، فرمانده سپاه‌ دشت آزادگان، فرمانده قرارگاه مشترک سپاه و ارتش در جنوب و جانشین فرمانده قرارگاه کربلا بود.

اهوازیان بیان کرد: محوریت فرماندهی و اطلاعات عملیات تقریبا کل جنوب از خط چزابه تا فاو به عهده این شهید سربلند بود و ایشان کسی بود که جنگ را از خاک به آب منتقل کرد و این پیچ تاکتیکی و نظامی که شاید پروسه 20 ساله‌ای را باید می‌گذارند طی یک سال عملیاتی کرد و اکثر ملزومات و نیازمندی‌های جنگ در آب را شهید هاشمی، تجهیز کرد و باعث شد نیروی دریایی سپاه ایجاد شود.

وی تصریح کرد: در نهایت به عنوان الگوی بزرگی در پایان جنگ با عملیات استشهادی با برخورد خودروی خود به هلی‌کوپتر دشمن که قصد اسارتش را داشت در تاریخ 4/4/67 سی روز پیش از پایان قطعی جنگ تحمیلی در جزایر مجنون به شهادت رسید.

اهوازیان از چگونگی شهادت هاشمی گفت: دشمنان پشت خطوط ایران به علی یورش می‌آورند و او به خاک ایران عقب گرد می‌کند و تصمیم به قطع ارتباط دشمن با خطوط نظامی و داخلی می‌کند و بنابراین تصمیم به عملیات استشهادی می‌گیرد و با ماشین به هلکوپتر دشمن می‌زند و به شهادت می‌رسد.

وی بیان کرد: پیکر پاک این شهید در روزهای فتنه 88 که دشمن با همکاری برخی عوامل داخلی در فکر براندازی و پا گذاشتن روی خون شهدا بود به کشور بازگشت.



سردار سرلشکر قاسم سلیمانی، سردار سرلشکر شهید علی هاشمی، سردار محمدجعفر اسدی و سردار مرتضی قربانی

همرزم شهید درباره نحوه تفحص و بازگشت پیکر شهید گفت: پیکر شهید پس از 22 سال تقریبا سالم بود و هنگامی که دشمن دنبال او کرده بود، تیری به پهلویش اصابت می‌کند و آنروز یک چفیه سبز رنگ همراه داشته که همیشه آن را خیس می‌کرد و به صورت می‌گذاشت و آنروز برای جلوگیری از خونریزی آن را به پهلوی خود می‌بندد و روزی که پیکر شهید را پس از 22 سال به خانواده‌اش نشان دادیم چیزی که عجیب بود چفیه سالم دور کمرش پیچیده شده بود.

وی ادامه داد: پسر شهید(محمد حسین) چفیه را از ما می‌خواست و وقتی خواستیم از دور کمرش باز کنیم به سختی باز شد طوری که انگار همین دیشب گره خورده است در حالیکه 22 سال از این ماجرا می‌گذشت و این پیکر مبارک در آبهای هور که نمک دارند و بیابان هستند قرار داشته و لکه خونی که بر چفیه این شهید قرار داشته کم رنگ هم نشده بود.

اهوازیان بیان کرد: شهید را روز شهادت حضرت زهرا(س) تشییع کردیم و به عنوان شهید فاطمی معروف شد و این در حالی بود که همچون ابوالفضل العباس(ع) یک دست نداشت و همچون سالار شهیدان بی سر بود و از آنجایی که شهید فاطمی است مزارش خاک است و سنگ و نشان ندارد.

همرزم شهید تصریح کرد: شهید هاشمی، سردار هور، بن بست شکن جنگ و توانسته بود تمامی اقوام را در جنگ دخیل کند. او همواره پایبند به ولایت فقیه بود.

وی گفت: هاشمی چون زمزمه‌های امام(ره) به گوشش بود که در عملیات خیبر فرموده بودند: "نگذارید جزیره مجنون به دست دشمن بیافتد" ایستادگی کرد و طبق بیانی که همواره داشت و علاقه داشت آخرین نفری باشد که از هورالهویزه خارج شود هنگامی که ایشان را تشییع کردند آخرین شهیدی بود که از جزیره مجنون تفحص شد.

منبع:دفاع پرس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۱۷
مجید روزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی