راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

ترویج فرهنگ ایثاروشهادت وارزش های دفاع مقدس

راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

ترویج فرهنگ ایثاروشهادت وارزش های دفاع مقدس

راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

اهم فعالیت ها
جذب و سازماندهی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس .علاقمند به روایتگری
تربیت و آموزش راوی
اعزام راوی به کاروان های راهیان نور
اعزام راوی به کلیه مدارس و دبیرستان ها دانشگاه ها و موسسات آموزشی
اعزام راوی به کلیه مراسمات.مساجد.یادوارهای شهدا،. ادارات و سازمان ها کارخانه جات.وشرکت ها
برگزاری کلاس های آمادگی دفاعی در مدارس و مراکز آموزشی پژوهشی تحقیقاتی
برگزاری دوره های آموزش.مرتبط بادفاع مقدس.مقابله باتهاجم فرهنگی.جنگ نرم وپدافند غیر عامل

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

گزارش روز خلیج تا ابدفارس

جمعه, ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۶ ب.ظ

🔰 خلیج‌فارس یک نام کهن تاریخی است که از بدو تاریخ بر روی این خلیج نهاده شده است و تلاش حساب شده‌ای که برای تغییر این نام صورت می‌گیرد، هدفی جز ایجاد فتنه و اختلاف بین کشورهای این منطقه ندارد. همچنان که «ژان ژاک پرین» نویسنده کتاب خلیج‌فارس اعتراف می‌کند: «ملل و طوایف بسیاری بر کرانه‌های خلیج‌فارس استیلا یافته و فرمانروایی کرده‌اند، ولی روزگارشان سپری شده و منقرض شده‌اند. تنها قوم پارس است که با هوش و درایت خود همچنان پا برجا زیسته و میراث حاکمیت خود را تاکنون نگهداری کرده است.»
 
«جمال عبدالناصر» رهبر ناسیونالیسم عرب، در یک سخنرانی در سال ۱۹۵۱ با نامیدن «خلیج ‌فارس» به نام خلیج‌ عرب، قصد تحریک احساسات توده عرب منطقه علیه ایران را داشت، زیرا در آن ایام ایران، اسرائیل را به رسمیت شناخته بود و این موضوع برای ناسیونالیست‌های عرب چندان خوشایند نبود. بنابراین، این تحریف تاریخی، تنها به عنوان اعتراض به سیاست حکومت پهلوی در پذیرش رژیم صهیونیستی انجام شده که فاقد هرگونه پشتوانه و مستند علمی و تاریخی است.
 
تا اوایل دهه ۱۹۶۰ میلادی، هیچ گونه اختلافی درباره نام خلیج‌‌فارس وجود نداشته است. در همه منابع اروپایی، آسیایی، آمریکایی و دایره‌المعارف‌ها و نقشه‌های جغرافیایی کشورها، خلیج‌‌فارس به همین نام ذکر شده است. اصطلاح مجعول «خلیج عربی» برای نخستین بار و به صورت جدی، از طرف یکی از نمایندگان سیاسی انگلیس در خلیج‌ فارس به نام «سر چارلز بلگریو» به قصد تفرقه بین ایران و کشورهای عربی عنوان شده است. سر چارلز بلگریو که بیش از ۳۰ سال نماینده سیاسی و کارگزار دولت انگلیس در خلیج ‌فارس بوده است، پس از بازگشت به انگلستان در سال ۱۹۶۶ کتابی درباره سواحل جنوبی خلیج‌فارس منتشر کرد و در آن برای اولین بار نوشت: «عرب‌ها ترجیح می‌دهند خلیج‌‌فارس را خلیج ‌عربی بنامند.»
 هدف انگلیس از این نامگذاری جعلی تبدیل خلیج‌‌فارس به یک دریای انگلیسی بود. بعدها در دهه ۱۹۸۰، آمریکایی‌ها هم به پیروی از آنها از تبدیل خلیج‌‌فارس به خلیج آمریکایی سخن گفتند. از نظر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها این منطقه «شریان حیاتی غرب، در منطقه‌ استراتژیک غربی و حوزه منافع ویژه است»، لذا اگر قادر باشند خلیج‌فارس را به طور مستقیم یا غیر مستقیم تحت تسلط خود درمی‌آورند. رهبر معظم انقلاب درباره خلیج‌فارس فرمودند: «خلیج‌‌فارس خانه ما و جای حضور ملت بزرگ ایران است؛ ساحل خلیج‌‌فارس به‌ اضافه سواحل زیادی از دریای عمان، متعلق به این ملت است. ما ملتی با تاریخ و قدرتمند هستیم.»
 
🇮🇷 جمهوری اسلامی همواره به دفاع و صیانت از استقلال سرزمین خود همت گماشته و در این زمینه تفاوتی میان مرز خشکی و آبی قائل نمی‌شود. در خلیج‌فارس نیز شاهد مرزبانی مقتدرانه نیروهای جان ‌بر کف مسلح در تقابل با دسیسه‌ها و شیطنت‌های دشمنان ایران قوی بوده‌ایم که سبب شده است از خلیج‌‌فارس به مثابه یک ظرفیت راهبردی استفاده شود.
✍️ مجیدروزی

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۲/۲۱
مجید روزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی