راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

ترویج فرهنگ ایثاروشهادت وارزش های دفاع مقدس

راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

ترویج فرهنگ ایثاروشهادت وارزش های دفاع مقدس

راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

اهم فعالیت ها
جذب و سازماندهی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس .علاقمند به روایتگری
تربیت و آموزش راوی
اعزام راوی به کاروان های راهیان نور
اعزام راوی به کلیه مدارس و دبیرستان ها دانشگاه ها و موسسات آموزشی
اعزام راوی به کلیه مراسمات.مساجد.یادوارهای شهدا،. ادارات و سازمان ها کارخانه جات.وشرکت ها
برگزاری کلاس های آمادگی دفاعی در مدارس و مراکز آموزشی پژوهشی تحقیقاتی
برگزاری دوره های آموزش.مرتبط بادفاع مقدس.مقابله باتهاجم فرهنگی.جنگ نرم وپدافند غیر عامل

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

برادر احمد (۴۶)

پنجشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۲۶ ق.ظ
 

بسم الله ارحمن الرحیم

 

صدور فرمان عقب‌نشینی ممنوع توسط متوسلیان

متوسلیان در مرحله دوم بیت‌المقدس در یک پیام رادیویی به کلیه فرماندهان گردان‌ها می‌گوید احدی حق ندارد حتی یک‌قدم از موضع خود عقب‌نشینی کند. در همین‌مرحله از عملیات مذکور بوده که بی‌سیم‌چی گردان ابوذر در تماس با متوسلیان می‌گوید: «به داد نیروهای ما برسید. یکی‌یکی بچه‌ها را دارند با توپ مستقیم تانک می‌زنند. همه دارند قتل‌عام می‌شوند!» در ادامه همین‌اتفاقات بوده که متوسلیان در تماس بی‌سیم با باقری و سرهنگ حسنی‌سعدی (فرماندهان قرارگاه نصر) می‌گوید: «با شما اتمام حجت می‌کنم؛ یک‌کاری بکنید، تمام.» و پیش از این‌جمله، دوباره و چندباره این‌سوال را مطرح می‌کند که «چرا نصر یک نمی‌آید الحاق کند؟» و «چرا هواپیما و هلی‌کوپتر برای تأمین پوشش هوایی نمی‌آیند؟ بچه‌ها دارند تلف می‌شوند.»

حرکت رزمندگان ایرانی به‌سمت خرمشهر

از صبح دومین مرحله عملیات بیت‌المقدس تا نزدیک ظهر، عراقی‌ها ۴ پاتک سنگین می‌کنند که نیروهای تیپ ۲۷ این‌پاتک‌ها را به‌سختی دفع می‌کنند. ساعت ۱۲ و ۴۵ ظهر روز جمعه ۱۷ اردیبهشت پنجمین پاتک عراق هم در حال شکل‌گیری بوده و نیروهای تیپ ۲۷ شدیدترین فشارها را متحمل می‌شدند. از سه جهت دشمن بروی نیروی تیپ 27 اتش می ریزد در همان‌لحظات پیش از ظهر، که وضعیت گردان ابوذر بحرانی گزارش می‌شود، همه فرماندهان ارشد تیپ ۲۷ در خط مقدم حضور داشته‌اند؛ متوسلیان در سمت چپ دژ مرزی و منطقه گردان مقداد؛ همت در سمت راست و محدوده گردان ابوذر و شهبازی در قسمت میانی دژ و حد گردان انصارالرسول. ایشان در حقیقت فرمانده گردان شده اند با اجرای پنجمین پاتک عراق، وضعیت به‌قدری بحرانی می‌شود که متوسلیان تصمیم می‌گیرد گردان‌های مستقر روی دژ را به عمق ۳ کیلومتر عقب بکشد. در ادامه این‌اتفاقات مکالمه متوسلیان و سرهنگ حسنی‌سعدی قابل توجه است که صدای متوسلیان در این‌مکالمه در آرشیوهای لشگر ۲۷ موجود نیست اما سرهنگ بین جملات این‌مکالمه، ۳ بار متوسلیان را به خونسردی و آرامش دعوت می‌کند.

تا این‌مرحله، دشمن موفق می‌شود در محدوده چپ دژ مرزی، ۵ کیلومتر و در محدوده راست، ۳ کیلومتر پیشروی کرده و نیروهای ایران را عقب براند. اما نیروهای مستقر در منطقه میانی یعنی گردان انصارالرسول با نظارت محمود شهبازی، هنوز عقب نکشیده و مشغول مبارزه هستند.

۳-۳-۲ دفع پاتک پنجم و نیامدن نصر یک

پنجمین پاتک عراق هم ساعت ۱۳ بعدازظهر جمعه توسط نیروهای تیپ ۲۷ دفع می‌شود اما سوال مهم و آزاردهنده این است که چرا نیروهای نصر یک یعنی تیپ ۷ ولی عصر و تیپ ۱ لشگر ۲۱ حمزه ارتش نمی‌آیند و قادر به پیشروی و الحاق با نصر ۲ یعنی نیروهای تیپ ۲۷ نبوده‌اند؟ در نتیجه چنین‌وضعی است که همت در بی‌سیم خطاب به باقری می‌گوید «باز هم مثل مرحله اول هم داریم از چپ می‌خوریم هم از راست.» اسماعیل قهرمانی فرمانده گردان انصار هم که از شهدای مفقودالاثر جنگ است، در خاطرات و مصاحبه‌هایش در این‌باره گفته است: «از سحرگاه منتظر نصر یک ماندیم. اما این‌ها برای تحویل گرفتن سه‌کیلومتر سمت راست ما، وارد منطقه نشدند. پس مجبور شدیم در منطقه بمانیم تا اینها خودشان را برسانند؛ یعنی حوالی ساعت یک و نیم ظهر! تازه آن‌وقت بود که نصر یک، بخش خیلی ناقصی از نیروهایش به منطقه رسیدند. اینها هم به منطقه توجیه نبودند.»

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۶/۰۶
مجید روزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی