راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

ترویج فرهنگ ایثاروشهادت وارزش های دفاع مقدس

راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

ترویج فرهنگ ایثاروشهادت وارزش های دفاع مقدس

راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

اهم فعالیت ها
جذب و سازماندهی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس .علاقمند به روایتگری
تربیت و آموزش راوی
اعزام راوی به کاروان های راهیان نور
اعزام راوی به کلیه مدارس و دبیرستان ها دانشگاه ها و موسسات آموزشی
اعزام راوی به کلیه مراسمات.مساجد.یادوارهای شهدا،. ادارات و سازمان ها کارخانه جات.وشرکت ها
برگزاری کلاس های آمادگی دفاعی در مدارس و مراکز آموزشی پژوهشی تحقیقاتی
برگزاری دوره های آموزش.مرتبط بادفاع مقدس.مقابله باتهاجم فرهنگی.جنگ نرم وپدافند غیر عامل

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

برادر احمد (۴۹)

يكشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۹، ۰۷:۰۸ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

با احمد متوسلیان تا 16 تیر

 ماجرای اخلاق حاجاحمد و جروبحثاش با محسن وزوایی

اخلاق متوسلیان و همت، با یکدیگر متفاوت بود. متوسلیان در مواقعی عصبانی و برافروخته بود اما همت حتی وقتی عصبانی بود، خشمگین و عصبی نبود. بههرحال متوسلیان هم با وجود امتیازات و نکات مثبت، دارای اینویژگی بوده که بهقول همرزمهایش، اخلاق تندی داشته است. از جملهافرادی که بهاینمساله اشاره مستقیم داشته، شهید محمود شهبازی است که در خاطرات بهجامانده، جملاتی در اینباره دارد. یکی از خاطرات و روایتهای معروفِ مربوط به خُلق تند متوسلیان، اتفاقی است که در بحث آموزش، بین او و محسن وزوایی فرمانده گردان حبیبِ تیپ ۲۷ در کمپ بلتا رخ داد. اینماجرا راویان مختلفی دارد که یکی از آنها شهید حسین همدانی است. همدانی آنزمان، مسئول ارشد شناسایی محور عملیاتی بلتا (برای عملیات فتحالمبین) بوده و در روایتش هم به اینمساله اشاره دارد که «محمود شهبازی از قبل به احمد گفته بود فکری به حال اخلاق تند خود بکن. مصیبت آن روز هم، این بوده که شهبازی آنروز آنجا نبوده که آتش را خاموش کند.» بههرحال شهبازی که برای کاری به پادگان دوکوهه رفته بوده، در دقایق جروبحث متوسلیان و وزوایی در کمپ بلتا حضور نداشته تا آتش بحث بین متوسلیان و وزوایی را خاموش کند. اما بههرحال باید به اینجمله مهم حسین همدانی هم توجه داشته باشیم که وقتی متوسلیان به نیروهای گردان حبیب فرمان خیز میدهد، «متاسفانه بچهها نتوانستند آن را خوب اجرا کنند.» از طرفی با درنظر گرفتن طرف دیگر ماجرا، یعنی محسن وزوایی، به اینجملات شهید همدانی برمیخوریم که وزوایی پس از تمرد و تسلیمنکردن اسلحهاش، حال بسیار بدی داشته است: «رنگ به صورتش نمانده بود و از فرط عصبانیت، دستهایش میلرزید.» وزوایی در گفتگو با همدانی که برای آرامکردنش تلاش میکرده، میگوید: «این برادر ما اگر اخلاقاش تند است، مشکل خود اوست. همینقدر گفته باشم که دیگر با اینتیپ کاری ندارم. بچهها را برمیگردانم دوکوهه، یکامشب را آنجا مهمان شما هستیم و صبح زود، میریم سمت غرب. جبهه که فقط خوزستان نیست!»

در ادامه مشاجره و تلاش فرماندهان تیپ برای خاموشکردن آتش، همدانی، محمود شهبازی را پیدا میکند و اولینجمله شهبازی درباره متوسلیان چنین است: «امان از خلق تند اینبشر!» حسین همدانی برای گفتگو و آرامکردن متوسلیان، نزد او رفته و شهبازی هم برای آرامکردن وزوایی اقدام میکند. از جمله ویژگیهای جالب اخلاقی متوسلیان که در همین بحث و گفتگویش با همدانی، نمود پیدا میکند، این است که در نیمساعت ابتدایی گفتگو، میگفته «من با آدم بینظم کاری ندارم» و همدانی را بهعدم دخالت تشویق میکرده است اما پس از شنیدن توضیحات همدانی، میگوید: «واقعا برادر محسن از من رنجیده؟» همدانی در روایت خود میگوید: «(متوسلیان) سرش را پایین انداخت و گفت: "برادر همدانی، بهخدا دست خودم نیست. دلام میسوزد برای اینبچهها که امانتاند دست من."

نیروها همگی وارد سوله شدهاند و متوسلیان و وزوایی هم ضمن ورود، برای یکدیگر سر تکان داده و به هم لبخند زدهاند. متوسلیان هم بهقول راویان، وزوایی را خیلی قرص و محکم بغل کرده و سپس سخنرانیاش را شروع کرده است. حین سخنرانی هم همت، وزوایی و همدانی دو طرف او ایستادهاند. یکی از فرازهای صحبت متوسلیان در اینسخنرانی هم که مغفول واقع شده، این است که او برخورد اولیهاش را هنگام ورود نیروهای گردان حبیب به دوکوهه یادآوری میکند و میگوید: «مگر روز اولی که آمدید، قول و قرار نگذاشتیم که نظم و انضباط را رعایت کنید؟» ادامه سخنان متوسلیان هم مربوط به رعایت نظم و ترتیب در کلام امام علی (ع) در نهجالبلاغه و مسئولیت فرماندهیاش برای حفظ جان نیروهاست.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۶/۰۹
مجید روزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی