جبهه فرهنگی راویان نور

ترویج فرهنگ ایثاروشهادت وارزش های دفاع مقدس

جبهه فرهنگی راویان نور

ترویج فرهنگ ایثاروشهادت وارزش های دفاع مقدس

جبهه فرهنگی راویان نور

اهم فعالیت ها
جذب و سازماندهی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس .علاقمند به روایتگری
تربیت و آموزش راوی
اعزام راوی به کاروان های راهیان نور
اعزام راوی به کلیه مدارس و دبیرستان ها دانشگاه ها و موسسات آموزشی
اعزام راوی به کلیه مراسمات.مساجد.یادوارهای شهدا،. ادارات و سازمان ها کارخانه جات.وشرکت ها
برگزاری کلاس های آمادگی دفاعی در مدارس و مراکز آموزشی پژوهشی تحقیقاتی
برگزاری دوره های آموزش.مرتبط بادفاع مقدس.مقابله باتهاجم فرهنگی.جنگ نرم وپدافند غیر عامل

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

تجلی عقلانیت

جمعه, ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۱ ب.ظ

 
 
عقلانیت گوهر ارزشمندی است که وجود آن در زندگی اجتماعی‌ـ سیاسی می‌تواند در تدبیر درست امور یاریگر ما باشد. بسیاری از تلخکامی‌ها در جامعه به دلیل فقدان عقلانیت است. اظهارات، تصمیمات و اقداماتی که بیش از آنکه برخاسته از عقلانیت باشد، متأثر از عواطف و احساسات و منفعت‌ها بوده و حاصلی جز متضرر شدن جامعه به همراه نخواهد داشت.
تصمیمات باید با شاخص عقلانیت سنجیده شود و اعتبار یابد. عقلانیت سیاسی به معنای آن است که در هنگام تصمیم‌گیری همه ابعاد موضوع و همه مؤلفه‌های مؤثر را مدنظر داشته باشیم. بی‌توجهی به بعدی از مسئله تصمیم را ناقص خواهد کرد و اهداف محقق نخواهد شد. در این میان، پس از مشخص کردن پارامترهای مؤثر، باید میزان اثرگذاری آنها و همچنین وزن و اعتبار آنها را نیز مشخص و مبتنی بر آن اولویت‌بندی کرد. بدون تعیین اولویت‌ها و تشخیص ندادن اصل و فرع‌ها، تصمیمات ما یا از موضع انفعال خواهد شد یا از موضع انتحار و هر چه هست حاصل آن عقلانیت سیاسی نخواهد شد!
از عقلانیت در آموزه‌های دینی با عنوان تدبیر و حکمت یاد شده است و بر حکمرانه مطلوب آن «حکمرانه حکیمانه» نام نهاده‌اند. این منطق علاوه بر آنکه در کلام اهل بیت(ع) جاری است، در سیره نظری و عملی امامین انقلاب نیز مورد تأکید قرار گرفته و بارها به مناسبت‌های مختلف به ابعاد آن پرداخته شده است. رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی درباره حاکمیت عقلانیت در تصمیم‌گیری‌های نظام اسلامی می‌فرمایند:
«مبنای اقتدار در جمهوری اسلامی یک مبنای «عقلانیتی» است؛ یعنی ما اقتدار را بر اساس احساسات و عواطف و توهمات و مانند اینها دنبال نمی‌کنیم. محاسبه اقتدار ملی یک محاسبه عقلانی است؛ یعنی یک محاسبه درست و منطقی... بعضی‌ها اسم عقل و عقلانیت را که می‌آورند، منظورشان از عقلانیت ترسیدن است؛ وقتی می‌گویند عاقل باشید، یعنی بترسید، یعنی منفعل باشید، یعنی از مقابل دشمن فرار کنید! نه، ترسوها حق ندارند اسم عقلانیت را بیاورند. عقلانیت یعنی محاسبه درست. البته دشمن سعی می‌کند عقلانیت به آن معنای غلط را تلقین کند، بعضی هم نادانسته گاهی حرف‌های دشمن را تکرار می‌کنند.»
عملیات شکوه‌مند «وعده صادق» تحقق عینی عقلانیت اسلامی بود که حاصل آن تنبیه متجاوز، شکست هیمنه توخالی دشمن، شادی دل ملت ایران و همه آنهایی که در سراسر جهان دل در گرو عدالت و انسانیت دارند، و ایجاد وحدت و انسجام ملی در کشور بود. نصرتی الهی که به برکت خون شهیدان، تعالی یافت و دشمن را مفتضح کرد. لذا انتظار است در سایر عرصه‌ها نیز عناصر مسئول با به‌کارگیری عقلانیت انقلابی، موجب شکست دشمن و کامیابی و پیروزی روزافزون و مداوم مردم ایران شوند.
✍️ مجیدروزی

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۲/۱۴
مجید روزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی