راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

ترویج فرهنگ ایثاروشهادت وارزش های دفاع مقدس

راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

ترویج فرهنگ ایثاروشهادت وارزش های دفاع مقدس

راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

اهم فعالیت ها
جذب و سازماندهی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس .علاقمند به روایتگری
تربیت و آموزش راوی
اعزام راوی به کاروان های راهیان نور
اعزام راوی به کلیه مدارس و دبیرستان ها دانشگاه ها و موسسات آموزشی
اعزام راوی به کلیه مراسمات.مساجد.یادوارهای شهدا،. ادارات و سازمان ها کارخانه جات.وشرکت ها
برگزاری کلاس های آمادگی دفاعی در مدارس و مراکز آموزشی پژوهشی تحقیقاتی
برگزاری دوره های آموزش.مرتبط بادفاع مقدس.مقابله باتهاجم فرهنگی.جنگ نرم وپدافند غیر عامل

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

تصویری معنادار و مهم از سرلشکر قاسم سلیمانی به همراه مقتدی صدر در محضر رهبر انقلاب در مراسم شام غریبان 

🔹 #سرخط_تحلیلی: مقتدی صدر رهبر یک جریان شیعی در عراق است که گاها تحت تاثیر عوامل نفوذی بعثی و سعودی و آمریکایی مواضعی ضدایرانی اتخاذ میکردند . نزدیکی آنها به جمهوری اسلامی ضربه سنگینی برای جبهه استکباری محسوب میشود.
‍‍  🔴 آیا #مقتدی_صدر قابل اعتماد است؟‼️

 

 

🔻پس از انتشار تصاویر مقتدی صدر در کنار رهبر انقلاب و حاج قاسم، یکی از مهم ترین سوالاتی که مطرح می شود این است که با توجه سابقه ای که مقتدی صدر دارد، او چقدر قابل اعتماد است؟

🔹در پاسخ باید گفت، درست است که #مقتدی_صدر تاحالا نشان داده که خیلی قابل اعتماد نیست اما به نظرم این مسئله را فقط از منظر اعتماد کامل نباید بررسی کرد. نگاه و منش و رفتار نظام هم باتحولات و گروه ها و شخصیت های موثر در منطقه براساس اعتماد کامل نیست و بیشتر تلاش می شود هرکس با هرمنش و رفتاری که دارد اگر علیه آمریکا و اسرائیل و حمایت از مظلومان عمل می کند، حمایت شود. از این منظر، جمهوری اسلامی نقش پدری برای جریان های اسلامی به خصوص جریان های شیعی را ایفا می کند، پدری که طبعا همه فرزندانش شبیه هم نیستند.  لذا:

1⃣ اولاً به نظر می رسد بدیهی هست که نفس حضور مقتدی صدر در حسینیه امام خمینی با هماهنگی های سطح بالا و چه بسا نتیجه گفت و گو و حتی گرفتن تضمین های مهم یا لااقل نتیجه رسیدن به فهم و ادبیات و نقطه تعامل مشترک درباره تحولات باشد.

2⃣ طبعا ما هرگز انتظار نداشته و نداریم که گروه و شخصیت های فعال در منطقه عینا مشابه ما باشند. نمونه آن #حماس است. درحالی که شاخه سیاسی حماس سال ها علیه #بشار_اسد فعالیت می کرد و حتی از تجهیزاتی که از سپاه گرفته بود علیه خود بشار استفاده شد، اما شاخه نظامی حماس ارتباطش با ایران برقرار بود و در بحبوحه بحران #سوریه کمک های ما احتمالا تعدیل شد اما قطع نشد. برای جمهوری اسلامی دشمن اصلی آمریکا است. هرچیزی که به همگرایی اجزای موثر مقاومت در منطقه علیه آمریکا و اسرائیل کمک کند، از منظر جمهوری اسلامی قابل حمایت و پشتیبانی هست.

3⃣ به جز حزب الله لبنان که ذاتاً فرزند خلف انقلاب اسلامی و منطبق با گفتمان انقلاب محسوب می شود، جریان صدر و  شیعیان عراق به نسبت سایر جریان های منطقه، خیلی خودی هستند و در بدنه و افواه خیلی  با ایران اختلاف ندارند. یکی از مهم ترین خصایص صدر هم همین ضد آمریکایی بودن اوست و در این شرایط پیام هشدار آمیزی که کاخ سفید دریافت می کند، بسیار حائز اهمیت است. ضمن این که در عراق شیعیان زیادی به آقا ارادت و محبت دارند و پیرو ایشان هستند ولی ممکن است جزو طیف جریان صدر باشند. این دیدار آن ها را ثابت قدم تر و با انگیزه تر می کند.

4⃣ رابعا نفس حضور مقتدی در کنار رهبر انقلاب، فارغ از همه اختلاف دیدگاه ها و حتی تصمیم ها و مواضع بعدی ایران و #جریان_صدر که ممکن است منطبق برهم نباشد، پیام مهمی از اجماع و قرابت طیف مهم و موثری از شیعیان عراق با جمهوری اسلامی را با خود به همراه دارد که در کنار سخنرانی طوفانی شب عاشورای #سید_حسن_نصرالله در حمایت از ایران و حضرت آقا و نیز سخنرانی روز عاشورای #عبدالملک_الحوثی رهبر #انصارالله یمن در حمایت ایران مقابل آمریکا، تکمیل کننده پازل مقاومت در همبستگی و همگرایی همه اجزای این محور مقابل تهدیدها علیه عمود خیمه مقاومت یعنی #ایران است. 

🔹 جالب است که در یک ماه اخیر، ۵ ضلع محور مقاومت قرابت و همگرایی راهبردی و مثال زدنی به نمایش گذاشته اند. در این همگرایی، به نظرم سید حسن نصرالله نقش فرمانده جهادی و میدانی محور را بر عهده دارد و همه اجزای محور مقاومت (اعم از جریان های لبنانی، عراقی، فلسطینی، سوری و یمنی) در یک بیعت معنوی خود را به فرمانبری از سید حسن مقید کرده اند و به او لبیک گفته اند.
🖌 مجیدروزی
🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۶/۲۰
مجید روزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی