راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

ترویج فرهنگ ایثاروشهادت وارزش های دفاع مقدس

راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

ترویج فرهنگ ایثاروشهادت وارزش های دفاع مقدس

راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

اهم فعالیت ها
جذب و سازماندهی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس .علاقمند به روایتگری
تربیت و آموزش راوی
اعزام راوی به کاروان های راهیان نور
اعزام راوی به کلیه مدارس و دبیرستان ها دانشگاه ها و موسسات آموزشی
اعزام راوی به کلیه مراسمات.مساجد.یادوارهای شهدا،. ادارات و سازمان ها کارخانه جات.وشرکت ها
برگزاری کلاس های آمادگی دفاعی در مدارس و مراکز آموزشی پژوهشی تحقیقاتی
برگزاری دوره های آموزش.مرتبط بادفاع مقدس.مقابله باتهاجم فرهنگی.جنگ نرم وپدافند غیر عامل

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

تمجیدها و تحریف‌ها!

سه شنبه, ۱۴ دی ۱۴۰۰، ۰۷:۳۸ ب.ظ

 

 

*ایامی که گذشت متعلق به سرداری بود که نام او قلب‌ها را به تپش می‌اندازد. بزرگ‌مرد ایران‌زمین که همچون دیگر هم‌رزمان شهیدش این روزها به چراغ هدایت یک ملت بدل گردیده است. در هر کوی و برزن که می‌روی نام او به نیکی و بزرگی یاد می‌شود و چشمی نیست که در این سال‌ها به اندازه نم اشکی در فراق او بارانی نشده باشد.

 امروز سخن گفتن و نوشتن و منسوب بودن به حاج قاسم موجب ارتقاء و بزرگی افراد می‌شود. لذا بسیاری در این ایام از او گفته‌اند و در وصفش نوشته‌ا‌ند و سروده‌اند و به نحوی خود را به نام مقدسش گره زده‌اند! و اینجا است که نگرانی‌هایی برای تیزبین‌ها و هوشمندان ایجاد شده است! که نکند در پس این انتسابات، فرصت‌طلبی‌هایی نیز نهفته باشد! به‌واقع در این معرکه یادبود و بزرگداشت و در زمانی که همه از حاج قاسم می‌گویند، باید هوشمند باشیم که این فرصت بزرگ برای تعالی بخشی به جامعه، دچار آفت و انحراف نگردد! چه کسانی می‌توانند همه نقل‌قول‌ها و انتساباتی که این روزها به حاج قاسم ختم می‌شود را راستی آزمایی کنند؟! نکند افرادی با اغراضی خاص حرف‌ها و رفتارها و مرام‌هایی را به او منسوب کنند که متعلق به حاج قاسم نباشد!

حتی سیاسیون جامعه نیز این روزها از حاج قاسم می‌گویند! به‌عنوان نمونه حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران شبکه اجتماعی کلاب هاوس بیان داشته که در آخرین دیدارش با سردار سلیمانی که سه ماه قبل از ترور وی بوده، ایشان با اشاره به نقش همسایه شمالی (روسیه) در تحولات و مسائل سوریه، گفته، خدا از این جماعت نامردتر نیافریده است!

صحت‌وسقم این سخنان چگونه قابل‌بررسی است؟! چه کسی می‌تواند این تعابیر را به‌سادگی نفی یا اثبات کند؟ چه کسی می‌تواند منظور حاج قاسم را به‌درستی بیان نماید؟ بهره‌برداری سیاسی حزبی خاص از این نگاه مطرح‌شده را در آستانه مذاکرات هسته‌ای چگونه باید تحلیل کرد؟ این‌ها مباحث مهمی است که بی‌توجهی به آن می‌تواند موجب ابهام و سردرگمی در جامعه گردد.

 نکته راهبردی

فراموش نباید کرد که حاج قاسم متعلق به یک حزب و جناح و طیف خاص در جامعه نبود و نیست! حاج قاسم متعلق به همه ملت ایران و مسلمان جهان اسلام و آزادگان عالم است و همه حق دارند تا از او یاد کنند و در موردش سخن بگویند! اما درعین‌حال باید مراقب بود که در این معرکه «تمجیدها»، حقیقت حاج قاسم «تحریف» نگردد!

 مهدی سعیدی

jfrn.ir جبهه فرهنگی راویان نور

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۰/۱۴
مجید روزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی