راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

ترویج فرهنگ ایثاروشهادت وارزش های دفاع مقدس

راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

ترویج فرهنگ ایثاروشهادت وارزش های دفاع مقدس

راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

اهم فعالیت ها
جذب و سازماندهی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس .علاقمند به روایتگری
تربیت و آموزش راوی
اعزام راوی به کاروان های راهیان نور
اعزام راوی به کلیه مدارس و دبیرستان ها دانشگاه ها و موسسات آموزشی
اعزام راوی به کلیه مراسمات.مساجد.یادوارهای شهدا،. ادارات و سازمان ها کارخانه جات.وشرکت ها
برگزاری کلاس های آمادگی دفاعی در مدارس و مراکز آموزشی پژوهشی تحقیقاتی
برگزاری دوره های آموزش.مرتبط بادفاع مقدس.مقابله باتهاجم فرهنگی.جنگ نرم وپدافند غیر عامل

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

درمکتب سلیمانی (۸۹)

سه شنبه, ۱ مهر ۱۳۹۹، ۰۴:۱۶ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم 

 در جبهه مقاومت افراد زیادی از ملیتهای مختلف حضور دارند؛ ایرانیها، عراقیها، افغانستانیها، سوریها، لبنانیها و... که هر کدام از اینها فرهنگ و عقاید خود را دارند. در کنار تفاوت ملیتها، از مذاهب مختلف نیز در این جبهه در کنار هم با دشمن مشترک میجنگند مثل شیعیان، اهل سنت، مسیحیان و... چگونه سردار سلیمانی توانست همه این افراد را کنار هم جمع کند و فضایی به وجود آورد که این افراد برادرانه در کنار هم مبارزه میکردند؟

ایشان با همه افراد به دور از عنصر قومیت یا نژاد یا مذهب یا دین، برخوردى همگون و یکسان داشت. براى او این اختلافات مهم نبود بلکه تحقق اهداف اسلام و انقلاب اهمیت داشت. این مسئله یکى از مهمترین ویژگی هاى منحصر بفرد شهید عزیز و بزرگوارمان بود.

طراحى های شهید سلیمانی کمترین هزینه و بیشترین پیروزی را داشت

شهید بزرگوار داراى هوش و ذکاوت ویژه اى در جنگ چریکى و نامنظم بود و همین ویژگى باعث مى شد که طراحى ایشان با کمترین هزینه ها و بیشترین پیروزی ها همراه باشد.

وقتى که داعش موصل را تصرف کرد، ایشان وارد بغداد شد. فضاى حاکم بر بغداد و مناطق دیگر بسیار سنگین بود. ایشان با اعتماد به نفس بالا، طرحى جامع براى توقف حرکت داعش ارائه داد که مهمترین نقاط ضعف و سستى نیروهاى امنیتى را برطرف مىکرد. پس از آن حملات هجومى آغاز شد و مناطق مختلف تحت اشغال داعش یکى پس از دیگرى از لوث وجود آنها پاکسازى مى شدند.

قدرت بسیج بالا و ارزیابى دقیق از توان دشمن و تشخیص قدرت آتش خودى و فهم درست از جنگ روانى دشمن باعث مى شد که نیروى قدرتمندی مثل داعش به تدریج سست و سپس فروبپاشد.

حضور میدانى شهید در جبههها و خطوط مقدم و بازدید شخصى ایشان از محورهاى عملیاتی علیرغم خطرات بالا، نقش مهمی در مدیریت جنگ هاى نامنظم داشت و یک الگوى بىنظیر بود

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۷/۰۱
مجید روزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی