راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

ترویج فرهنگ ایثاروشهادت وارزش های دفاع مقدس

راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

ترویج فرهنگ ایثاروشهادت وارزش های دفاع مقدس

راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

اهم فعالیت ها
جذب و سازماندهی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس .علاقمند به روایتگری
تربیت و آموزش راوی
اعزام راوی به کاروان های راهیان نور
اعزام راوی به کلیه مدارس و دبیرستان ها دانشگاه ها و موسسات آموزشی
اعزام راوی به کلیه مراسمات.مساجد.یادوارهای شهدا،. ادارات و سازمان ها کارخانه جات.وشرکت ها
برگزاری کلاس های آمادگی دفاعی در مدارس و مراکز آموزشی پژوهشی تحقیقاتی
برگزاری دوره های آموزش.مرتبط بادفاع مقدس.مقابله باتهاجم فرهنگی.جنگ نرم وپدافند غیر عامل

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

شهید بابایی چهره آشنای بسیجیان و یار وفادار فرماندهان قرارگاه‌های عملیاتی بود و تنها از سال 1344 تا هنگام شهادت در مرداد 1366 بیش از 60 مأموریت جنگی را با موفقیت کامل به انجام رساند.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، در هر کشوری شناخت اسطوره‌های مقاومت برای نسل‌های آینده یک ضرورت است.

آشنایی با اسطوره‌های شهادت و مقاومت ایران اسلامی که ویژگی منحصر به فرد ایمان و معنویت را با آمادگی رزمی و دفاعی خود تلفیق کردند برای نوجوانان و جوانان کشورمان، جذاب و مفید است.

به همین منظور  باشگاه خبرنگاران در نظر دارد تا به معرفی مفید و مختصر شهدای شاخص با عنوان "ستارگان آسمان ایران اسلامی" به ترتیب حروف الفبا بپردازد. 

اگرچه همه شهدا و جانبازان و آزادگان و ایثارگران مقاوم و سربلند و عزیز، ستارگان آسمان ایران اسلامی هستند و هرکس در هر شغل و مسئولیتی که قرار دارد و نفس می‌کشد، مدیون این فداکاری‌ها و از جان‌ گذشتگی‌ها است.





شهید سرلشکر خلبان "عباس بابایی"



شهید عباس بابایی در سال 1329 در شهرستان قزوین دیده به جهان گشود. دوره ابتدایی و متوسطه را در همان شهر به تحصیل پرداخت و در سال 1348 به دانشکده خلبانی نیروی هوایی راه یافت و پس از گذراندن دوره آموزش مقدماتی برای تکمیل دوره خلبانی در سال 1349 به آمریکا رفت.


   
  

با اوج‌گیری مبارزات علیه نظام ستمشاهی، بابایی به عنوان یکی از پرسنل انقلابی نیروی هوایی در جمع دیگر افراد متعهد ارتش به میدان مبارزه وارد شد. پس از پیروزی انقلاب سرپرست انجمن اسلامی پایگاه شد.



   
  

شهید بابایی با دارا بودن تعهد، ایمان، تخصص و مدیریت اسلامی چنان درخشید که شایستگی فرماندهی او محرز و در تاریخ 7 مرداد 1360 فرماندهی پایگاه هشتم نیروی هوایی اصفهان بر عهده او گذاشته شد و در تاریخ نهم آذر 1362 با ارتقا به درجه سرهنگی به سمت معاون عملیاتی نیروی هوایی منصوب و به تهران منتقل شد.


   
  

او با روحیه شهادت‌طلبی به همراه شجاعت وایثاری که در طول سال‌ها در جبهه‌های نور و شرف به نمایش گذاشت و با بیش از 3 هزار ساعت پرواز با انواع هواپیماهای جنگنده قسمت اعظم وقت خویش را در پروازهای عملیاتی یا قرارگاه‌ها و جبهه‌های جنگ در غرب و جنوب کشور سپری کرد.





او بدین ترتیب چهره آشنای بسیجیان و یار وفادار فرماندهان قرارگاه‌های عملیاتی شد و تنها از سال 1344 تا هنگام شهادت بیش از 60 مأموریت جنگی را با موفقیت کامل به انجام رساند.  



 
  

سرلشکر خلبان "عباس بابایی" به علت لیاقت و رشادت‌هایی که در دفاع از نظام و در برابر تجاوزات دشمن نشان داد، در تاریخ 8 اردیبهشت 1366 به درجه سرتیپی مفتخر شد و سرانجام به هنگام بازگشت از یک مأموریت موفقیت‌آمیز برون مرزی در تاریخ 15 مرداد 1366 همزمان با عید سعید قربان مورد هدف گلوله ضدهوایی در زیر گلوی خود قرار گرفت و  به شهادت رسید. 


روحش شاد و یادش گرامی باد
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۲۵
مجید روزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی