مخالفان حضرت شعیب، با جسارت مىگفتند:
#صبر_در_قرآن
و إِن کاَنَ طَائفَةٌ مِّنکُمْ ءَامَنُواْ بِالَّذِى أُرْسِلْتُ بِهِ وَ طَائفَةٌ لَّمْ یُؤْمِنُواْ فَاصْبرُِواْ حَتىَ یحَْکُمَ اللَّهُ بَیْنَنَا وَ هُوَ خَیرُْ الحَْکِمِین
اعراف /۸۷
و اگر طایفه اى از شما ایمان آورده اند به آن کسى که فرستاده شده ام براى دعوت به آن کس، که خداست و طایفه اى نگرویده اند پس صبر کنید تا حکم کند خدا میان ماها و خدا بهترین حکم کنندگان است
مخالفان حضرت شعیب، با جسارت مىگفتند:
پس قهر خدا چه شد؟ مؤمنان و طرفداران آن حضرت هم منتظر امدادهاى الهى بودند.
این آیه براى پاسخ به هر دو گروه است
تا نه کفّار مغرور شوند
نه مؤمنان دلسرد و مأیوس گردند.
وظیفهى پیامبر، ابلاغ دین و دستورات الهى است، «أُرْسِلْتُ» مردم نیز در قبول و ردّ آن آزاد و داراى اختیار مىباشند.
«طائِفَةٌ مِنْکُمْ آمَنُوا … وَ طائِفَةٌ لَمْ یُؤْمِنُوا»
در مکتب انبیا، ایمان به هدف و راه آنان لازم است. «أُرْسِلْتُ» یعنى ایمان به آنچه براى آن آمدهام.
تاریخ طرفداران حقّ و باطل را با توجّه به پایان و سرانجام کارشان باید مطالعه کرد. «فَاصْبِرُوا»
گرایش گروهى از مردم به کفر، ما را متزلزل نکند که خداوند حاکم است.
«فَاصْبِرُوا حَتَّى یَحْکُمَ اللَّهُ بَیْنَنا»
کسى که بداند خداوند بهترین و برترین داور است، صبور است و در کیفر و پاداش عجله نمىکند.
«فَاصْبِرُوا … وَ هُوَ خَیْرُ الْحاکِمِینَ» چنانکه باکى از حکم دیگران نیز ندارد.
سایت جبهه فرهنگی راویان نور jfrn.ir