راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

ترویج فرهنگ ایثاروشهادت وارزش های دفاع مقدس

راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

ترویج فرهنگ ایثاروشهادت وارزش های دفاع مقدس

راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

اهم فعالیت ها
جذب و سازماندهی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس .علاقمند به روایتگری
تربیت و آموزش راوی
اعزام راوی به کاروان های راهیان نور
اعزام راوی به کلیه مدارس و دبیرستان ها دانشگاه ها و موسسات آموزشی
اعزام راوی به کلیه مراسمات.مساجد.یادوارهای شهدا،. ادارات و سازمان ها کارخانه جات.وشرکت ها
برگزاری کلاس های آمادگی دفاعی در مدارس و مراکز آموزشی پژوهشی تحقیقاتی
برگزاری دوره های آموزش.مرتبط بادفاع مقدس.مقابله باتهاجم فرهنگی.جنگ نرم وپدافند غیر عامل

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

نیاز به امام زمان عج (132)

چهارشنبه, ۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۲۲ ب.ظ

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

امام غائب چه فایده ای برای مسلمانان دارد؟

به عبارت دیگر امام که صدها سال غائب بماند، نه دین را ترویج کند، نه مشکلات جامعه را حل کند، نه پاسخ مخالفین را بدهد، نه امر به معروف و نهی از منکر کند، نه از مظلومین حمایت کند، نه حدود و احکام الهی را جاری سازد و نه مسائل حلال و حرام مردم را روشن سازد، وجود چنین امامی چه سودی دارد؟

روایاتی که در موضوع امامت وارد شده، وجود مقدّس امام را هدف اصلی نظام خلقت و غایت نوع و فرد کامل انسانیّت و رابطه بین عالم مادی و ربوبی می‌داند. و معتقد است که زمین هیچ گاه خالی از حجّت نخواهد بود، زیرا اگر امام روی زمین نباشد، نوع انسان منقرض خواهد شد و زمین اهل خود را فرو خواهد برد، امام صادق علیه السّلام در این رابطه فرمود «لَوْ بَقِیَتِ الْاَرْضُ بِغَیْرِ حُجَّهٍ لَساخَتِ بِاَهْلِها؛ اگر زمین خالی باشد از حجت، هر آینه با اهلش فرو رود».

اگر امام نباشد، خدا به حدّ کامل شناخته و عبادت نمی شود، اگر امام نباشد، رابطه بین عالم مادی و دستگاه آفرینش منقطع می‌گردد، امام قلب عالم وجود و رهبر و مربی نوع انسان است.
امام سجّاد علیه السّلام نیز می‌فرماید:
ما پیشوای مسلمین و حجّت بر اهل عالم و سادات مؤمنین و رهبر نیکان و صاحب اختیار مسلمین هستیم، ما امام اهل زمین هستیم، چنانکه ستارگان امان اهل آسمان هستند، به واسطۀ ماست که آسمان بر زمین فرود نمی آید،مگر وقتی که خدا بخواهد، بواسطۀ ما باران رحمت نازل و برکات زمین خارج می‌شود، اگر ما روی زمین نبودیم، اهلش را فرو می‌برد.
… و آنگاه فرمود: از روزی که خدا آدم را آفریده، تا حال هیچ گاه زمین از حجّتی خالی نبوده است، ولی آن حجّت گاهی ظاهر و مشهور و گاهی غائب و مستور بوده است، تا قیامت نیز از حجّت خالی نخواهد شد و اگر امام نباشد، خدا پرستش نمی شود.
سلیمان می‌گوید: عرض کردم! مردم چگونه از وجود امام غائب، منتفع می‌شوند؟ فرمود:
همانطور که از خورشید پشت ابر انتفاع می‌برند.

در حدیثی دیگر پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: آری به خداوندی که مرا به پیغمبری مبعوث گردانیده است، آنها از وجود او منتفع می‌شوند و از نور ولایتش در طول غیبت بهره می‌گیرند، چنانکه از آفتاب پشت ابر استفاده می‌برند.

همچنین حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در این رابطه فرمودند: همانطور که از خورشید در وقتی که توسط ابرها پنهان شده بهره گیری می‌شود، از من نیز در زمان غیبتم به همان صورت بهره می‌برند و همانا من سبب آرامش و امنیّت مردم روی زمین هستم، چنانکه ستارگان امان اهل آسمانند.

در این احادیث وجود مقدّس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و انتفاع مردم از وی، تشبیه شده به خورشید پشت ابر و انتفاع مردم از آن.
وجه تشبیه از این قرار است که: در علوم طبیعی و فلکیّات ثابت شده است که خورشید مرکز منظومۀ شمسی می‌باشد، جاذبه اش حافظ زمین و آن را از سقوط نگه می‌دارد، زمین را به دور خود چرخانده، شب و روز و فصول مختلف را ایجاد می‌کند، حرارتش سبب حیات و زندگی حیوانات و گیاهان و انسان است و نورش روشنی بخش زمین می‌باشد، در ترتّب این آثار بین اینکه ظاهر باشد یا پشت ابر، تفاوتی وجود ندارد، یعنی جاذبه و نور و حرارتش در هر دو حال موجود است، گرچه کم و بیش دارد، هنگامی که خورشید در پس ابرهای تیره پنهان است یا شبانگاه، جُهال گمان دارند که موجودات از نور و حرارت خورشید بی بهره اند، در صورتی که سخت در اشتباهند، زیرا اگر دقیقه ای نور و حرارتش به جانداران نرسد، یخ زده،
هلاک می‌گردند و به برکت تأثیرات همان خورشید است که ابرهای تیره پراکنده می‌شوند و چهره حقیقی آن نمایان می‌گردد.

وجود مقدّس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هم، خورشید و قلب عالم انسانیّت و مربی و هادی تکوینی اوست و در ترتّب این آثار، بین حضور و غیبت آن بزرگوار تفاوتی نیست.

 

jfrn.ir جبهه فرهنگی راویان نور

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۷/۰۷
مجید روزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی