راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

ترویج فرهنگ ایثاروشهادت وارزش های دفاع مقدس

راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

ترویج فرهنگ ایثاروشهادت وارزش های دفاع مقدس

راویان سپاه سیدالشهداء (ع)

اهم فعالیت ها
جذب و سازماندهی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس .علاقمند به روایتگری
تربیت و آموزش راوی
اعزام راوی به کاروان های راهیان نور
اعزام راوی به کلیه مدارس و دبیرستان ها دانشگاه ها و موسسات آموزشی
اعزام راوی به کلیه مراسمات.مساجد.یادوارهای شهدا،. ادارات و سازمان ها کارخانه جات.وشرکت ها
برگزاری کلاس های آمادگی دفاعی در مدارس و مراکز آموزشی پژوهشی تحقیقاتی
برگزاری دوره های آموزش.مرتبط بادفاع مقدس.مقابله باتهاجم فرهنگی.جنگ نرم وپدافند غیر عامل

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

۲۴ مهرماه ، #سالروز_شهادت حجت الاسلام والمسلمین #شهید_شریف_قنوتی
(فرمانده گروه الله اکبر و اولین شهید روحانی دفاع مقدس) گرامی باد. 

ولادت: ۳ تیر ۱۳۱۳
شهادت : ۲۴ مهر ۱۳۵۹
مجروحیت شدید و شهادت زیر شکنجه در اسارت
 منطقه : خرمشهر، خیابان چهل متری
مزار : گلزار شهدای آبادان

 #زندگینامه
#شهید_شریف_قنوتی
اولین #شهید_روحانی دفاع مقدس

 شیخ محمدحسن شریف قنوتی که بعدها به ویژه در روزهای آغازین جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به «شیخ شریف» شهرت یافت، در ۳ تیر ۱۳۱۳ در روستای قصبه، از توابع آبادان، در خانواده ای روحانی و متدین چشم به جهان گشود.

 در دوران کودکی به کسب علوم و معارف دینی روی آورد و مقدمات اسلام را نزد عمویش، عبدالستار اسلامی، سپس عبدالرسول قائمی‌در آبادان فراگرفت.

 در سال ۱۳۳۷ ه.ش. با توجه به رونق علمی‌حوزه علمیه بروجرد دوره سطح و بخشی از خارج را به پایان رساند، سپس برای تکمیل تحصیلات حوزوی وارد حوزه علمیه قم شد و محضر درس آیت الله سید محمدرضا گلپایگانی و نیز حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه)، را درک کرد و تا مرتبه اجتهاد پیش رفت.

 ایشان مبارزات سیاسی خود را از زمان فعالیت فدائیان اسلام آغاز نمود و همکاری‌های اندکی با آن گروه، به ویژه شهید سید مجتبی میرلوحی (نواب صفوی) داشت.

 او در کنار مبارزات سیاسی، فعالیت‌های اجتماعی را نیز ادامه داد و در ۱۳۳۷ ه.ش. پس از اتمام درس خارج در محضر آیت الله گلپایگانی، از سوی ایشان برای امور تبلیغ به سرنجلک و سپس اردکان فارس اعزام شد.

 او چندین سال در روستاها و بخش‌های اردکان فارس به تبلیغ و ترویج احکام اسلامی‌پرداخت و در کنار آن فعالیت‌های اجتماعی زیادی انجام داد و در روستاها برای مردم مسجد، حمام و دبستان ساخت و در رفع برخی از مشکلات آنان کوشید. او به منظور کمک به معیشت خانواده‌های فقیر صنعت قالیبافی را با ایجاد دارهای قالی در منازل توسعه داد. همین اقدامات سبب شده بود که وی محبوبیت و مقبولیت خاصی در میان مردم آن سامان بیابد.

 شریف قنوتی برای مردم اردکان فارس و حومه مصلحی خیراندیش، معلمی‌آگاه، مبلغی متقی، عالمی‌دلسوز و مرجعی برای حل مشکلات و نیز شریک غم ها و شادی‌های آنان بود.

 از اقدامات مفید و خیرخواهانه شریف قنوتی در اردکان فارس، تشکیل و تأسیس چند مسجد، مهدیه، حوزه علمیه و صندوق قرض الحسنه بود.

 شهادت
 دستور پیشروی یگان‌های متجاوز دشمن به سوی خرمشهر، در ۲۴ مهر ۱۳۵۹صادر شد و خیابان چهل متری این شهر، به عنوان خیابان مرکزی، شاخص تقسیم نیروها و محورها قرار گرفت.

 با گذشت ساعاتی از روز، در حالی که مدافعان اندک شهر به مقابله مشغول بودند، یگانی از نیروهای دشمن با راهنمایی ستون پنجم، خود را به خیابان چهل متری رساند و با استقرار تیربار در چند نقطه و موضع گیری تک تیراندازان در ساختمان‌های مسلط بر این خیابان، محور مرکزی و اصلی ترین راه پشتیبانی و رفت و آمد نیروهای مدافع را بستند.

 دشمن، ماشین حامل شهید شریف قنوتی را در این خیابان هدف قرار داد. پس از برخورد هفت هشت گلوله به بدن شهید، ماشین با آرپی جی هدف قرار گرفت و واژگون شد.

 دشمن بعثی که از همان ابتدا در پی دستگیری و شهادت شهید شریف قنوتی بود، پیکر مجروح او را اسیر کرد و با سرنیزه کلاشینکف، به شقیقه او ضربه زد و به شهادتش رساند.

jfrn.ir جبهه فرهنگی راویان نور

 

 #معرفی_کتاب_شهدایی کتاب : #شیخ_شریف موضوع : این کتاب مروری است بر زندگی پر فراز و نشیب حجت الاسلام و المسلمین شریف قنوتی معروف به شیخ شریف؛ عالم مبارزی که در سالهای پیش از پیروزی انقلاب در خطه خوزستان گامهای بلندی در جهت آگاهی مردم آن سامان برداشته و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به هنگام تجاوز ارتش بعثی عراق به ایران در مقابل متجاوزین که قصد اشغال خوزستان را داشتند ایستاد. او در روزهای نخست جنگ که صف دفاعی منظمی در برابر مهاجمان بعثی وجود نداشت با سازماندهی، برای مدتی دشمن را به خود مشغول کرده و سقوط خرمشهر را به تأخیر انداخت.

jfrn.ir جبهه فرهنگی راویان نور

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۷/۲۴
مجید روزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی